Dersin Adı | Sigortacılığa Giriş ve Aktüerya Matematiği |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
INS 401 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Hayat sigortası, sigortalı kişinin vefat etmesine kadar olan sürede sigortalı tarafından ödenecek olan primleri ödemeye söz verdiği, poliçe sahibi ve sigortacı arasındaki anlaşmadır. Bu anlaşmaya bağlı olarak, ölüm dışında herhangi bir geçici ya da kalıcı bir hastalık için ek teminat verilebilir. Bunun karşılığında, poliçe sahipleri bu teminat için ek primi, belirli aralıklarla taksitlendirilerek ya da peşin olarak öder. Sigortacılık ve Aktüeryal Matematik dersinin amacı, hayat sigortalarında aktüeryal çalışmaları belirli bir seviyede ilişkilendiren matematik teknikleri öğrenmektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Faiz teorisi, hayat tablosu, hayat anüiteleri, hayat sigortaları, primler, rezevler, çoklu hayat teorisi, çoklu azalım modelleri. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Faiz teorisi | Faiz çeşitleri ve prensipleri |
3 | Hayat tabloları | Hayat tabloları |
4 | Belirli anüiteler | Anüite çeşitleri |
5 | Hayat sigortası modelleri | Hayat anüiteleri |
6 | Hayat anüite modelleri | Hayat anüiteleri |
7 | Yıllık tazminat primleri | Net primler |
8 | Yıllık tazminat primleri | Rezervler |
9 | Ara sınav | |
10 | Yıllık tazminat primleri | Net tek rezerv ve modern rezerv sistemleri |
11 | Rezerv | Sigorta genel rezerv prensipleri |
12 | Rezerv | Brüt prim |
13 | Çoklu hayat teorisi | Bileşik hayat fonksiyonları |
14 | Çoklu hayat teorisi | Bileşik hayat fonksiyonları |
15 | Çoklu azalım teorisi | Çift azalımlı modeller |
16 | Dönemin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Gauger A.G.(2006), Actuarial Models, Second Edition, BPP Professional Education. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Zhu Y. (2000), Actuarial Model Life Insurance and Annuity, Series in Actuarial Science, Volume I, International Press.
Promislow S.D. (2006), Fundamentals of Actuarial Mathematics, John&Wiley and Sons.
Dickson D.C.M., Hardy M.R., and Waters H.R. (2009), Actuarial Mathematics for Life Contingencies, Cambridge University Press |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 19 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 145 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik, uygulamalı matematik veya istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hâkim olur. | |||||
2 | Matematik veya istatistik alanlarında edindiği ileri düzey bilgi ve becerilerini kullanarak verileri yorumlar, sorunları tanımlar, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | |||||
3 | Disiplinler arası yaklaşımla, matematik veya istatistiği gerçek yaşamda uygular ve kendi potansiyelini keşfeder. | X | ||||
4 | Matematik veya İstatistik alanında edindiği ileri düzeyde bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
5 | Kuramsal ve teknik bilgilerini detaylı olarak uzman olan veya olmayan kişilere rahatça aktarır. | |||||
6 | Matematik veya istatistik alanlarında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olur, karar verme sürecine katılır, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapar. | |||||
7 | Matematik veya istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olur ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki en az bir programı etkin şekilde kullanır. | |||||
8 | Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygular. | |||||
9 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirir ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olur. | |||||
10 | Soyut düşünce yapısına hâkim olarak, somut olayları bağlar ve çözüm üretir, veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceler ve yorumlar. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Matematik veya İstatistik ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest